Jarjoura, Basma2016-01-222016-01-222014JARJOURA, Basma. Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.5(75), pp.102-106.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-5-75-2014/https://msuir.usm.md/handle/123456789/268"If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning”(Mahatma Gandhi).This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa."Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacănu aş avea-o la început ” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivăşi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivația de învăţare şi realizările, şi viceversa?enmotivationautoeficacitatemotivaţiePROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATIONPROMOVAREA AUTOEFICIENŢEI: CONDIŢIE A MOTIVAŢIEI STUDENȚILORArticle