Dandara, OtiliaCotruța, Aida2019-01-102019-01-102017DANDARA, O., COTRUȚA, A. Educația pentru carieră: abordări conceptuale. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2017, nr. 9 (109), pp.38-42. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-109-2017/https://msuir.usm.md/handle/123456789/1911Realizarea profesională este un aspect definitoriu pentru integrarea omului în societate. Drept principiu de bază al societăţii actuale este educaţia de calitate, fiind un aspect iniţial al formării culturii generale şi, ulterior, al formării profesionale. Acesta rămâne a fi un proces de durată, care necesită o intervenţie profesională calitativă şi permanentă, în scopul menținerii statutului social și profesional al individului.Professional realization is a defining aspect for the integration of human into society. As a basic principle of the current society is quality education, being an initial aspect of general education and training. This remains a long-lasting process that requires professional and permanent professional intervention to maintain the social and professional status of the individual.rocarierăeducație pentru carierămuncăocupațieEDUCAȚIA PENTRU CARIERĂ: ABORDĂRI CONCEPTUALECAREER EDUCATION: CONCEPTUAL APPROACHESArticle