Cuznețov, LarisaCalaraș, Carolina2020-05-082020-05-082008CUZNEȚOV, Larisa, CALARAȘ, Carolina. Dimensiunea psihopedagogică şi optimul educaţional al procesului de formare a colectivului de elevi în învăţământul preuniversitar. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2008, nr. 9 (19), pp. 18 -30. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-19-2008/https://msuir.usm.md/handle/123456789/2816The article represents a large theoretical and applicative study, which reflects the psycho-pedagogical nature of the school class and the educational implications in its formation as a collective body. The educational optimum in the school class formation is approached through the pedagogical construct - the analytical outlook of the educational act. The mentioned construct is well-grounded from the theoretical point of view in correlation with the demonstration of the applicative technology in educational practice.roînvăţământ preuniversitarpsihologia copiluluiDIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ ŞI OPTIMUL EDUCAŢIONAL AL PROCESULUI DE FORMARE A COLECTIVULUI DE ELEVI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITARArticle