Dodon, Eugenia2025-03-142024-10-25DODON, Eugenia. Competenţa de comunicare în limba română la studenţii alolingvi cu profil economic. In: Probleme de lingvistică, traducere şi studii literare: conferință științifică națională, Chișinău, 25 octombrie, 2024. Chișinău: CEP USM, 2024, pp. 154-169. ISBN 978-9975-62-798-6 (PDF).978-9975-62-798-6 (PDF)https://msuir.usm.md/handle/123456789/16988În procesul de predare-învățare-evaluare a unei limbi, formarea competenței de comunicare a fost și rămâne un obiectiv prioritar, mai bine zis, esențial, ce trebuie realizat eficient și adecvat, în corespundere cu principiile teoretico-aplicative, stabilite de notorietăți în domeniul științelor educației. Pornind de la unele reflecții raportate la conceptul de competență, în general, și la cel de comunicare, în special, în acest articol vorbim de unele strategii palpabile, ce contribuie la formarea abilitățlor de comunicare orală și scrisă la studenții alolingvi, relevăm în ce constă aspectul funcțional-comunicativ al însușirii conștiente și aprofundate a gramaticii limbii române de către studenții alolingvi, subliniem rolul fundamental, ce-l are buna cunoaștere a vocabularului uzual și a celui terminologic, pentru a poseda competența de comunicare în limba română.In the process of teaching-learning-assessment of a language, the formation of communication skills was and remains a priority objective, or rather, an essential one, which must be carried out efficiently and adequately, in accordance with the theoretical-applicative principles established by well- known experts in the field of education sciences. Starting from some reflections related to the concept of competence, in general, and to that of communication, in particular, in this article we talk about some tangible strategies that contribute to the formation of oral and written communication skills in non-native students. We reveal what the functional-communicative aspect of the conscious and in-depth acquisition of the grammar of the Romanian language by non-native students consists of. We emphasize the fundamental role played by a good knowledge of the vocabulary, usual and the terminological one, in order to possess the competence of communication in the Romanian language.rocompetențăcompetență de comunicarecunoștințeabilitățicapacitățideprinderiatitudinemotivațielimbajmesajtextvocabularstructuri-lexico-gramaticalelexic curenttermeni economicicompetencecommunication competenceknowledgeskillsabilitiesattitudemotivationlanguagemessagevocabularylexical-grammatical structurescurrent lexiconeconomic termsCOMPETENȚA DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ LA STUDENȚII ALOLINGVI CU PROFIL ECONOMICArticle