Parhomenco, Lilia2021-02-012021-02-012013PARHOMENCO, Lilia. Dezvoltarea învăţământului în spaţiul Carpato-Danubiano-Pontic. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2013, nr. 9(69). pp. 40-44. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-69-2013/https://msuir.usm.md/handle/123456789/3681În orice ţară, dezvoltarea învăţământului cunoaşte,la fel ca şi alte fenomene sociale, perioade de glorie, de declin, de consolidare şi reorganizare. În acest articol am urmărit scopul de a aduce lumină asupra dezvoltării învăţământului în spaţiul carpato-danubiano-pontic de la originile sale până la începuturile anilor 90, de a trece în revistă cele mai marcante evenimente în acest domeniuşi de a specifica acţiunile determinante ale unor activişti ce au pus bazele învăţământului românesc, au contribuit la dezvoltarea fructuoasă a acestuia. De asemenea, încercăm să denumim actele normative majore ce au marcat evoluţia învăţământului, formând baza lui legislativă.In every state, the development of education encounters periods of glory, of decay, ofconsolidation and organization, as well as other social phenomenons.Thus, this article tends to bring some light on the development of education in the Carpatho-Danubiano-Pontic space, starting with its origins until the beginnings of the 90s, we review the most notable events in this field, and list the actions of important activists which founded the education on this territory. Also, in this articel we try to name the major normative statutes which d etermined the evolution of education, thus consolidating its legislative basis.roşcoală ţinutalăşcoală episcopalăşcoală domneascăcoală orăşeneascăterritorial schoolnational schoolepiscopal schoolroyal schoolDEZVOLTAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ÎN SPAŢIUL CARPATO - DANUBIANO - PONTICTHE DEVELOPMENT OF EDUCATION ON THE CARPATHO - DANUBIANO - PONTIC TERRITORYArticle