Varzari, Elena2016-03-212016-03-212015VARZARI, Elena. Realizarea categoriei coerenţei în scrierea academică a studenţilor. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe umanistice: Istorie. Filosofie. FIlologie. 2015, nr.10 (90), pp. 87-90.1811-2668http://studiamsu.eu/nr-10-90-2015/https://msuir.usm.md/handle/123456789/519În baza unui corpus constituit din texte ştiinţifice scrise de studenţi, am analizat mai multe tipuri de greşeli de coerenţă. În abordarea noastră am utilizat idei şi sugestii oferite de lingvistica textului, bazându-ne în special pe şcoala lingvistică francezăşi pe etaregulile de coerenţă pe care ea le propune. Cuvinte-cheie: coerenţă, coeziune, unitate semantică, discurs ştiinţific, categorie a textului.Based on a corpus consisting of scientific texts written by students, we have analyzed several types of consistency errors. In our approach we used the ideas and suggestions offered by text linguistics, based mainly on French school of linguistics and its consistency meta-rules.rocoerenţăcoeziuneunitate semanticădiscurs ştiinţificcategorie a textuluicoherencecohesionsemantic unityscientific discoursetext categoryREALIZAREA CATEGORIEI COERENŢEI ÎN SCRIEREA ACADEMICĂ A STUDENŢILORACHIEVING THE CATEGORY OF COHERENCE IN STUDENTS’ ACADEMIC WRITINGSArticle