Istrati, Marta2025-03-142024-10-25ISTRATI, Marta. Textul multimodal la lecţia de limbă şi literatură română. In: Probleme de lingvistică, traducere şi studii literare: conferință științifică națională, Chișinău, 25 octombrie, 2024. Chișinău: CEP USM, 2024, pp. 170-174. ISBN 978-9975-62-798-6 (PDF).978-9975-62-798-6 (PDF)https://msuir.usm.md/handle/123456789/16990În procesul de predare a limbii și literaturii române, au apărut noi produse multimodale, rezultate din tehnologiile digitale: tweet-uri literare, slideshow-uri, aplicații de carte, cărți digitale, benzi desenate digitale, trailere, jocuri video, lapbook-uri etc. Articolul își propune să confirme impactul textului multimodal asupra învățării colaborative, a dezvoltării abilităților scripturale la elevi, precum și efectele tehnologiei digitale, ce asigură literația multimodală, asupra procesului didactic și a creării de noi forme de alfabetizare.In the process of teaching the Romanian language and literature, new multimodal objects have appeared, resulting from digital technologies: literary tweets, slideshows, book apps, digital books, digital comics, trailers, video games, lapbooks, etc. The article aims to confirm the impact of multimodal text on collaborative learning, the development of scriptural skills, as well as the effects of digital technology on the teaching process and the creation of new forms of literacy.rolecția de limbă și literatură românătext multimodalliterație multimodalădigitalizaresisteme semioticelectura imaginiiRomanian language and literature lessonmultimodal textmultimodal literacydigitalizationsemiotic systemsimage readingTEXTUL MULTIMODAL LA LECȚIA DE LIMBĂ ȘI LITERATURĂ ROMÂNĂArticle