Melenciuc, Dumitru2020-12-222020-12-222011MELENCIUC, Dumitru. The comparative teaching amd learning grammatical categories. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Umanistice: Istorie. Filosofie. Filologie. Revistă științifică. 2011, nr. 10(50). pp. 94-98. ISSN 1811-2668.1811-2668http://studiamsu.eu/nr-10-50-2011/https://msuir.usm.md/handle/123456789/3468În prezenta lucrare sunt analizate din punctul de vedere al metodei comparative de predare a limbilor străine, diferite fenomene lingvistice ca: polisemia, omonimia, antonimia, redundanţa, transpoziţia formelor gramaticale şi categoriale ale verbelor în limbile engleză şi română Sunt folosite exemple şi din alte limbi înrudite. Categoriile gramaticale, lexical-gramaticale şi lexicale sunt în permanentă evoluţie. Cercetările la nivelurile gnostic şi cel ontic contribuie la înregistrarea şi analiza proceselor latente din limbă. Se observă o tendinţăde simplificare a unor forme categoriale şi gramaticale în limbile englezăşi română. Categorisirea unor forme gramaticale din cadrul categoriilor de mod, anterioritate şi aspect necesită a fi revăzute, pentru a se evita anumite dificultăţi în procesul de predare/învăţare.enpolisemieantonimieomonimietranspoziţia formelorredundanţăTHE COMPARATIVE TEACH ING AMD LEARNING GRAMMATICAL CATEGORIESArticle