Boicenco-Arseni, Angela2025-03-142024-10-25BOICENCO-ARSENI, Angela. Abordări eficiente în predarea gramaticii limbii române ca limba a doua. In: Probleme de lingvistică, traducere şi studii literare: conferință științifică națională, Chișinău, 25 octombrie, 2024. Chișinău: CEP USM, 2024, pp. 187-191. ISBN 978-9975-62-798-6 (PDF).978-9975-62-798-6 (PDF)https://msuir.usm.md/handle/123456789/16995Aplicarea cunoștințelor de gramatică, în studierea limbii române ca limba a doua, L2, presupune formarea unor deprinderi de folosire creativă a fenomenelor achiziționate în scopul realizării unor acte comunicative în situații reale. Didactica modernă pledează pentru abordarea funcțională ( practică) a gramaticii, care pornește de la faptul că limba este, în primul rând,un sistem de comunucare, iar gramatica, fiind un instrument, oferă posibilitatea de a descoperi cum funcționează acest sistem pentru a permite vorbitorilor să producă mesaje semnificative și să facă schimb de ele.Applying grammar knowledge in studying Romanian as a second language, L2, involves developing skills for creative use of acquired phenomena in order to carry out communicative acts in real situations. Modern didactics advocates a functional (practical) approach to grammar, which starts from the fact that language is, first and foremost, a communication system, and grammar, being a tool, offers the possibility of discovering how this system works to allow speakers to produce meaningful messages and exchange them.rogramaticălimba a douafuncționalitatecomunicaremetodegrammarsecond languagefunctionalitycommunicationmethodsABORDĂRI EFICIENTE ÎN PREDAREA GRAMATICII LIMBII ROMÂNE CA LIMBA A DOUAArticle