Paiu, MihaiRepida, Tatiana2016-02-102016-02-102014PAIU, Mihai, REPIDA, Tatiana. Marketingul educational – componentă indispensabilă a managementului strategic universitar în condiţiile noilor provocări.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr. 9(79), pp. 43-471857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/https://msuir.usm.md/handle/123456789/328În articol sunt abordate avantajele şi beneficiile implementării marketingului educaţional în universităţi ca parte componentăşi absolut necesară a managementului strategic în contextul reformei sistemului de învăţământ din ultimele decenii. Este prezentat un model al analizei SWOT privind activitatea universităţii în funcţie de mediul, care va conduce la adoptarea diferitelor tipuri de strategii.The article addresses the advantages and benefits of implementing the educational marketing in universities and absolutely necessary as part of the strategic management in the context of educational reform in decades. It presented a SWOT analysis on the business model of the university by the external environment that presents a variety of factors and forces outside the organization that will lead to the adoption of different types of strategies.romarketing educaţionalmanagement strategicpromovareproduseducational marketingproductpricestrategic managementMARKETINGUL EDUCATIONAL – COMPONENTĂ INDISPENSABILĂ A MANAGEMENTULUI STRATEGiC UNIVERSITAR ÎN CONDIŢIILE NOILOR PROVOCĂRITHE EDUCATIONAL MARKETING – THE IN DISPENSABILE COMPONENT OF THE UNIVERSITY STRATEGIC MANAGEMENT IN THE CONDITIONS OF THE NEW CHALLENGESArticle