Cuvşinov, CătălinaBolea, ZinaidaNacu, Anatolie2022-01-022022-01-022013CUVŞINOV, Cătălina, BOLEA, Zinaida, NACU, Anatolie. Psihoterapia copiilor autişti. Incluziune/nonincl. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”. 2013, nr. 3(14), pp. 651-657. ISSN .1857-1719https://msuir.usm.md/handle/123456789/5235The psychotherapy of autist chidren. Inclusion/noninclusion In this paper is trying to clarify the issue of autism and to analyze the relationship between autism and the phenomenon of inclusion: the characteristics, the specificity, the advantages. The clinical material inclulized a comparative study from the perspective ofinclusion/noninclusion. The analyze of clinical material reveals that autist children involved in a educational context of inclusion present more progress compared with autist children which arenot involved in a inclusion context.În articol este abordată problematica autismului şi este analizată relaţia dintre autism şi fenomenul incluziunii: caracteristici, particularităţi, avantaje, etc. În calitate de material este invocat parcursul psihoterapeutic în două cazuri de autism şi este realizat un studiu din perspectiva incluziunii/nonincluziunii. Analiza materialului clinic relevă faptul că, copiii autişti implicaţi într-un context educaţional de incluziune prezintă mai multe progrese în comparaţie cu copiii autişti, neimplicaţi într-un sistem educaţional de incluziune.roautismulfenomenul incluziuniicopiii autiştiPSIHOTERAPIA COPIILOR AUTIŞTI. INCLUZIUNE/NONINCLArticle