Șevciuc, MaiaȚurcanu, Carolina2017-07-052017-07-052016ȘEVCIUC, M., ȚURCANU, C. Mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2016, nr. 9 (99), pp. 28-33 ISSN 1857-21031857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-99-2016/https://msuir.usm.md/handle/123456789/1231În articol este abordată problema privind mediul academic ca factor de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. În acest sens su nt analizate diferite concepte cu referire la mediul academic, sunt deduse principiile de concepere a unui mediu academic eficient, dar şi modalităţi de realizare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior. Sunt propuse sugestii de asigurare a continuităţii şi interconexiunii dintre ciclurile învăţământului superior.The article addressed academics as a factor of continuity and interconnection between cycles of higher education. In this sense analyzed different concepts with reference to ac ademia, they are deducted design principles of an academic environment effectively, but also ways of continuity and in terconnection between cycles of higher education, are proposed suggestions to ensure continuity and interconnection between cycles of higher education.romediu academiccicluri de învăţământ superiorlicenţămasteratdoctoratcontinuitate şi interconexiunecadrul calificărilorcadrul ocupaţionalacademic environmenthigher education cyclesbachelormasterdoctoralcontinuity and interconnection framework of qualificationsMEDIUL ACADEMIC CA FACTORDE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI INTERCONEXIUNII DINTRE CICLURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIORACADEMIC ENVIRONMENT AS A FACTOR IN ENSURING CONTINUITY AND INTERCONNECTION BETWEEN CYCLES OF HIGHER EDUCATIONArticle