Toma, Mihaela2023-04-102023-04-102022-05-13TOMA, Mihaela. Educaţia incluzivă şi cerinţele pieţei muncii pentru tinerii cu dizabilităţi. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământuluila cerinţele pieţii muncii. Ediția 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: CEP USM, 2022, pp. 81-86. ISBN 978-9975-159-83-8.978-9975-159-83-8https://msuir.usm.md/handle/123456789/9581În acest articol este abordată importanţa educaţiei incluzive pentru elevii/ tinerii cu dizabilităţi în vederea integrării lor pe piaţa muncii şi să corespundă măcar parţial,cerinţelor acesteia.Pornind de la principiile egalităţii de şanse în rândul tuturor categoriilor de beneficiari a educaţiei şi asigurarea accesului şi participării active în orice instituţie de învăţământ,facilitându-le o educaţie adecvată şi de înaltă calitate,în corelaţie directă cu tipul şi gradul de dizabi litate cu care se confruntă fiecare în parte.De asemenea,trebuie să beneficie ze de servicii suplimentare de sprijin,o echipă care să colaboreze strâns între ei,pentru a veni în ajutorul elevului/tânărului cu dizabilităţi,atât personal didac tic specializat,cât şi medical,personal auxiliar.Încă din timpul şcolarizării,elevii cu dizabilităţi trebuie să li se insufle sentimentul de responsabilitate,având în cadrul activităţilor şcolare/extraşcolare,în sala de clasă anumite reguli pe care să le respecte,să îşi formeze şi să exerseze anumite abilităţi,priceperi şi deprin deri de lucru,măcar un cumul minim,transformate în competenţe ce îi vor ajuta în viaţa cotidiană.rointegrare profesionalătineri cu dizabilităţieducație incluzivăEDUCAŢIA INCLUZIVĂ ŞI CERINŢELE PIEŢEI MUNCII PENTRU TINERII CU DIZABILITĂŢIArticle