Petrea, Daniela Mioara2025-04-302024PETREA, Daniela Mioara. The effects of gadgets in conflict behaviors among preschoolers. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 9(179), pp.112-117. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_171857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17911https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_17This article brings to the fore the influence of gadgets on preschoolers, as well as their effects on behavior and self-esteem. The article presents the influence of gadgets in the child’s development, being a determining factor for the conflictive, aggressive behaviors that appeared at a given moment in preschoolers. The effects of virtual violence on children are presented, studies that highlight the adverse effects of gadgets used at a young age. Through a study, we highlighted the influence of the virtual world on the preschooler’s self-image, because self-esteem influences the conflicting behaviors that appear among preschoolers. The research showed, along with other studies, the negative influence of gadgets on the preschool child, as long as the time allocated to them exceeds a certain threshold and the content of the viewed materials is not in a relationship congruent with the degree of maturation of the body and the cognitive and affective potential of the user.Acest articol aduce în prim-plan influența gadgeturilor asupra preșcolarilor, precum și efectele acestora asupra comportamentului și stimei de sine. Articolul prezinta influenta gadgeturilor in dezvoltarea copilului, fiind un factor determinant pentru comportamentele conflictuale, agresive aparute la un moment dat la prescolari. Sunt prezentate efectele violenței virtuale asupra copiilor, studii care evidențiază efectele adverse ale gadgeturilor folosite la o vârstă fragedă. Printr-un studiu am evidențiat influența lumii virtuale asupra imaginii de sine a preșcolarului, deoarece stima de sine influențează comportamentele conflictuale care apar în rândul preșcolarilor. Cercetarea a arătat, alături de alte studii, influența negativă a gadgeturilor asupra copilului preșcolar, atâta timp cât timpul alocat acestora depășește un anumit prag și conținutul materialelor vizualizate nu este într-o relație congruentă cu gradul de maturizare a acestora. corpul și potențialul cognitiv și afectiv al utilizatorului.enconflictspreschoolersgadgetskindergardenself-esteemconflictepreșcolarigadgeturigrădinițăstima de sineThe effects of gadgets in conflict behaviors among preschoolersEfectele gadgeturilor în comportamentele conflictive între preșcolariiArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_17