Sobol, Aliona2023-12-062023-12-062023SOBOL, Aliona. Creativitate lexicală în limbajul publicistic. In: “Dimitrie Cantemir: memorie literară și studii culturale”: conf. științifică cu participare internațională, 26 octombrie 2023. Editura USM, 2023. pp. 112-115. ISBN 978-9975-62-607-1 (PDF)978-9975-62-607-1 (PDF)https://doi.org/10.5281/zenodo.10213703https://msuir.usm.md/handle/123456789/12621Articolul se referă la mecanismul de formare a cuvintelor în limbajul publicistic, insistând asupra aspectelor semantic și structural. Majoritatea lexemelor apărute ocazional reprezintă o reacție a vorbitorilor la unele aspecte ale vieții social-politice. Viabilitatea acestor creații lexicale o va decide uzul.The article deals with the mechanism of word formation in advertising language, with emphasis on semantic and structural aspects. Most of the lexemes occasionally occurring represent a reaction of speakers to some aspects of social-political life. The viability of these lexical creations will be decided by usage.rolimbaj publicisticantroponimecreativitate lexicalăpublicity languageCREATIVITATE LEXICALĂ ÎN LIMBAJUL PUBLICISTICArticle