Guțu, VladimirȚurcanu, Carolina2018-02-162018-02-162017GUȚU, Vl., ȚURCANU, C. Psihopedagogie: spre o nouă știință a educației. In: Acta et commentationes. Ştiinţe ale Educaţiei. 2017, nr.1, pp. 4-10. ISSN 1857-3592.1857-3592https://msuir.usm.md/handle/123456789/1644În articolul dat se încearcă fundamentarea constituirii unei discipline în structura Științelor ale Educației, numită psihopedagogie. Accentul se pune pe identificarea modalităților de stabilire a conexiunilor dintre pedagogie și psihologie și a construcției unei paradigme științifice – psihopedagogie. Sunt deduse particularitățile și funcțiile psihopedagogiei, dar și statutul psihopedagogului în instituțiile de învățământ.The article attempts the foundation of a discipline within Educational Sciences structure, called psychopedagogy. The focus is on finding ways of establishing connections between pedagogy and psychology and building a scientific paradigm - psychopedagogy. The study below reflects the features and functions of psychopedagogy, as well as its status within educational institutions.ropsihopedagogiepedagogieincluziuneînvățător de sprijinfuncțiile psihopedagogieipsihopedagogPSIHOPEDAGOGIE: SPRE O NOUĂ ȘTIINȚĂ A EDUCAȚIEIPSYCHOPEDAGOGY: TOWARDS A NEW SCIENCE EDUCATIONArticle