Guțu, Vladimir2021-03-252021-03-252020GUȚU, Vladimir. Contextual academic curriculum: an innovative approach. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 9 (139). pp. 9 - 18. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-139/http://doi.org/10.5281/zenodo.4277307https://msuir.usm.md/handle/123456789/3999This article attempts to substantiate the concept of contextual curriculum based on “context” as a meaning-forming category, “competencies” as learning outcomes (as a teleological category containing learning as the sub stance of know-edge domains), “innovations” (as a driving mechanism), active and problematic teaching methods (as a procedural category). The emphasis is done on substantiating the main idea of contextual curriculum, developing a paradigm for contextual curriculum, as well as methods for constructing and applying it.Acest articol încearcă să fundamenteze conceptul de curriculum contextual bazat pe „context” ca categorie de formarea sensurilor, pe „competențe” ca rezultate ale învățării (ca categorie tele ologică care conține învățarea ca substanță a domeniilor cunoașterii), pe „inovații” (ca mecanism), pe metode de predare active și problematice (ca categorie procedurală). Accentul este pus pe fundamentarea ideii principale a curriculumului contextual, pe dezvoltarea unei paradigme pentru curriculumul contextual, precum și a metodelor de construire și aplicare a acestuia.encurriculumcontextual curriculumproces de învățaretehnologii de învățarelearning technologiesCONTEXTUAL ACADEMIC CURRICULUM: AN INNOVATIVE APPROACHCURRICULUM ACADEMIC CONTEXTUAL: O ABORDARE INOVATIVĂArticle