Şcoala Doctorală Ştiinţe Umaniste şi ale Educaţiei
Permanent URI for this communityhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11245
Browse
Item THE INFLUENCE OF EMPLOYEES' MOTIVATION ON THEIR CAREER DEVELOPMENT WITHIN THE EDUCATION SYSTEM(2016) Cochava, Farjun; Dandara,OtiliaScopul cercetării: constă în prezentarea fundamentelor teoretice şi metodologice a modelului pedagogic de formare a motivaţiei profesorilor pentru dezvoltarea carierei. Obiectivele cercetării:Elucidarea concepţiilor motivaţiei angajaţilor cu privire la dezvoltarea carierei în sistemuleducaţional Identificarea factorilor din mediul şcolar, ce provoacă lipsa motivaţiei profesorilor Reflectarea caracteristicilor unui comportament motivat al profesorilor, predispoziţia acestora de a stagna în statutul profesional iniţial Examinarea impactului mediului organizaţional şi a responsabililor de politici educaţionale, precum şi a administraţiei asupra dezvoltării profesionale Elaborarea şi validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a motivaţiei cadrelor didactice, pentru dezvoltare profesională, precum şi menţinerea nivelului înalt al motivaţiei pedagogice.Item INFLUENŢA CONTEXTULUI PSIHOSOCIAL ŞI PEDAGOGIC ASUPRA MOTIVAŢIEI ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢII ARABI, VIITOARE CADRE DIDACTICE, ÎN COLEGIILE ARABE ŞI MIXTE DIN ISRAEL(2016) Jarjoura, BasmaNoutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de actualizarea conceptelor de motivaţie şi motivaţie a învăţării; fundamentarea teoretică a particulrităţilor motivaţiei autonome şi controlate, în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării studenţilor arabi din colegii arabe şi mixte; elaborarea Programului de intervenţie de dezvoltare a motivaţiei autonome de învăţare la studenţii arabi.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHIDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony SariStabilirea reperilor teoretice și curriculare de valorificare a tradițiilor prin arta coregrafică în perioda educației tipmpurii.Item FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, MihaelaObiectul cercetării îl constituie procesul de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitarItem INDICATORII LEXICALI AI ASPECTUALITĂȚII ÎN LIMBA GERMANĂ(2016) Guranda, Elvira; Babâră, NicanorScopul și obiectivele cercetării: Stabilirea, analiza și sistematizarea diversității mijloacelor lexicale, capabile să exprime categoriile semantice ale aspectualității semantice cantitative (durativă, semelfactivă, iterativă, intensivă) și ale aspectualității calitative (faza acțiunii verbale și categoria semantică rezultativă) în limba germană contemporană. Pentru realizarea acestui scop, ne-am propus următoarele obiective: conturarea specificului noțiunilor de bază ale aspectualității în lingvistica germană; identificarea indiciilor semantice dominante ale categoriilor semantice ale aspectualității cantitative și calitative în limba germană; analiza potențialului semantic al indicatorilor lexicali sintetici și analitici cu semantică aspectuală și elaborarea modelelor câmpurilor funcțional-semantice corespunzătoare.Item ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ И КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ СРЕДНЕТЕХНИЧЕСКОГО КОЛЛЕДЖА ИЗРАИЛЯ(2016) Калонтаров, Юрий; Гуцу,Владимир; Кэпэцинэ,ГеоргеЦель исследования состоит в разработке педагогических основ применения информационных и коммуникационных технологий в рамках учебного процесса как средства развития информационно-коммуникационной среды колледжаItem THE PSYCHOPEDAGOGICAL CONDITIONS AND METHODS FOR KINDERGARTEN CHILDREN' ADJUSTMENT TO ELEMENTARY SCHOOL IN ISRAEL.(2016) Badarne, ZadaScopul cercetării constă în stabilirea și valorificarea condițiilor psihopedagogice ale adaptării copiilor de grădiniță la şcoala primară.Item CONDIŢII PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A CREATIVITĂŢII LA STUDENŢII FACULTĂŢILOR INGINEREŞTI(2016) Popescul, Angela; Panico, VasileScopul cercetării rezidă în elucidarea condiţiilor şi bazelor psihopedagogice şi elaborarea unui model pedagogic de dezvoltare a creativităţii la studenţii ingineri.Item FUNDAMENTE PSIHO-PEDAGOGICE ALE DIFERENȚIERII ȘI INDIVIDUALIZĂRII DEMERSULUI DIDACTIC ÎN CADRUL FORMĂRII PROFESIONALE INIȚIALE(2016) Pascaru, Daniela; Dandara,OtiliaScopul cercetării constă în stabilirea și experimentarea fundamentelor psiho-pedagogice ale diferențierii și individualizării în demersul didactic la formarea profesională.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS. SPECIALTY. 5(2016) Perlshtein, TaliaScopul cercetării constă în: identificarea și valorificarea condițiilor psihopedagogice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie.Item FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, Mihaela; Guțu,VladimirObiectivele cercetării: analiza abordărilor şi specificului formării continuă din perspectiva educaţiei adulţilor; conceptualizarea formării profesionale continuă din perspectiva paradigmatică; elaborarea metodologiei de formare continuă a cadrelor didactice axate pe interconexiunea nevoilor personale şi instituţionale; diagnosticarea capacităţii cadrelor didactice de a identifica nevoile personale şi instituţionale; validarea experimentală a metodologiei de formare a cadrelor didactice abordată paradigmatic şi axată pe nevoile personale şi instituţionale.Item STRUCTURA ȘI SEMANTICA NEOFORMAȚIILOR PREFIXOIDALE ÎN LIMBA FRANCEZĂ(2016) Macari, Aliona; Axenti, EfrosiniaScopul cercetării: determinarea statutului și a particularităților structural-semantice ale neoformațiilor prefixoidale în limba franceză.Item TEXTUL ȘI ACTUALIZATORII LECTURII LUI MULTIPLE ÎN LIMBA FRANCEZĂ CONTEMPORANĂ(2016) Guțu, Silvia; Guțu,IonDomeniul de studiu este teoria textului și lecturii multiple, situată la confluență lingvisticii textului, semioticii, hermeniuticii, esteticii receptării și teopriei lecturii.Item THE INFLUENCE OF THE PSYCHO-SOCIAL AND PEDAGOGICAL CONTEXT ON LEARNING MOTIVATION OF ARAB FUTURE TEACHERS IN ARAB AND MIXED COLLEGES FROM ISRAEL(2016) Jarjoura, Basma; Șevciuc, MaiaThe aim of the research is the theoretical and methodological foundation of the influence of the psycho-social and pedagogical context on learning motivation of Arab future teachers in Arab and mixed colleges from Israel.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS(2016) Perlshtein, Talia; Guțu, ZoiaScopul cercetării rezidă în identificarea și valorificarea condițiilor psihopedago-gice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie din Israel.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHILDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony Sari; Guțu,ZoiaThe problem of the research: Which are the theoretical and curricular benchmarks of valorification of traditions through the art of dance in early childhoodItem BAZELE TEORETICE ȘI PRAXIOLOGICE ALE MEDIULUI UNIVERSITAR DE FORMARE-DEZVOLTARE ÎN CONTEXTUL INTEGRĂRII ACTIVITĂȚILOR ȘTIINȚIFICE, CURRICULARE ȘI EXTRACURRICULARE(2017) Eni, ValentinaScopul cercetării: a elabora și a fundamenta bazele epistemologice și praxiologice de organizare a mediului universitar în contextul unei abordări integrate (sistemul concepțiilor teoretice, orientărilor metodologice, abordărilor praxiologice în organizarea și dezvoltarea mediului universitar de formare-dezvoltare în contextul integrării activităților științifice, curriculare și extracurriculare orientat spre formarea profesională și dezvoltarea personală a studenților, având proprietăți și caracteristici științifico-teoretice, euristico-metodologice, esențial-categoriale, structural-conceptuale și tehnologice (metodologice).Item VESTIGIILE ARHEOLOGICE DIN SPAŢIUL CARPATO-NISTREAN ÎN SECOLELE V-III Î.H. CA SURSĂ A INTERPRETĂRII ETNICE(2017) Corobcean, Andrei; Niculiță, IonScopul tezei constă în evaluarea caracterului etno-determinativ al vestigiilor arheologice din secolele V-III a. Chr. din spațiul carpato-nistrean din perspectiva noilor abordări ale etnicității, implicând datele etnoarheologice, având drept obiective: identificarea criteriilor de atribuire etnică a vestigiilor arheologice; analiza evoluției aprecierilor etnice a acestora; estimarea paradigmei etnice în arheologie; evidențierea valorii etno-determinative a structurilor habitatului și a tradițiilor funerare; evaluarea și argumentarea etnoarheologică a relevanței etno-determinative a variației stilistice a vestigiilor arheologice.Item ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКСИОЛОГИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ФОРМИРУЮЩЕ-РАЗВИВАЮЩЕЙ СРЕДЫ ВУЗА В КОНТЕКСТЕ ИНТЕГРАЦИИ НАУЧНОЙ, УЧЕБНОЙ И ВНЕУЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ(2017) Ени, Валентина; Гуцу, ВладимирЗадачи исследования: представить анализ теоретических посылок и категориально-сущностных подходов к образованию и воспитанию как основы организации формирующе-развивающей среды вуза; определить и сформулировать научно-теоретические, эвристико-методологические и праксиологические положения организации и развития формирующе-развивающей среды вуза на основе средового и интегрированного подходов; определить роль интеграции научной, учебной и внеучебной деятельности в вузе в обеспечении процесса профессионально-личностного развития студента как компетентного специалиста; обосновать технологометодологические модели интеграции учебной, научной и внеучебной деятельности в рамках вуза, представив закономерности интеграции, ее принципы, инструметы, компоненты, направления, методический и воспитательный аспекты, субъектные и объектные носители, показатели качества, установить плоскости интеграции проблемных полей; систематизировать исследования генезиса проблемы, определив комплекс ключевых положений и представить их в Концепции формирующе-развивающей среды вуза в рамках постмодернистского подхода; разработать структурно-содержательную Модель организации и развития формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода, базирующуюся на разработанной в исследовании концептуальной основе; применить научные подходы и методы стратегического маркетинга для разработки этапов инновационного процесса организации и развития формирующе-развивающей среды вуза; эксперименально обосновать и подтвердить эффективность предложенных научных, методологических и праксиологических основ организации формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода. Для этого: в соответствии с Моделью и Праксиологическим алгоритмом деятельности по развитию формирующе-развивающей среды вуза на основе поддержки интеграционных процессов разработать инновационную Методику интегральной оценки качества формирующе-развивающей среды вуза на основе интегрированного подхода; на основании разработанной Методики провести интегративно-педагогический мониторинг формирующе-развивающей среды вуза, определив результативность экспериментальной работы по организации и развитию формирующе-развивающей среды вуза.Item THEORETICAL AND METHODOLOGICAL APPROACHES OF ENVIRONMENTAL EDUCATION WITHIN PRIMARY SCHOOLS IN THE ISRAELI ARAB SECTOR(2017) Shalash, Rania; Goraș-Postică, VioricaThe applicative value of the research is determined by experimental implementation of the intervention program, which focused on teachers and aimed to raise the students’ EL level in primary schools of the Arab sector in Israel, and by highlighting the importance of teachers training courses. Practically, this research points to the significant role of teachers in EE and to the importance of supporting them in their EE efforts.