Rezumate teze de doctorat
Permanent URI for this collectionhttps://msuir.usm.md/handle/123456789/11248
Browse
Item BAZELE TEORETICE ȘI PRAXIOLOGICE ALE MEDIULUI UNIVERSITAR DE FORMARE-DEZVOLTARE ÎN CONTEXTUL INTEGRĂRII ACTIVITĂȚILOR ȘTIINȚIFICE, CURRICULARE ȘI EXTRACURRICULARE(2017) Eni, ValentinaScopul cercetării: a elabora și a fundamenta bazele epistemologice și praxiologice de organizare a mediului universitar în contextul unei abordări integrate (sistemul concepțiilor teoretice, orientărilor metodologice, abordărilor praxiologice în organizarea și dezvoltarea mediului universitar de formare-dezvoltare în contextul integrării activităților științifice, curriculare și extracurriculare orientat spre formarea profesională și dezvoltarea personală a studenților, având proprietăți și caracteristici științifico-teoretice, euristico-metodologice, esențial-categoriale, structural-conceptuale și tehnologice (metodologice).Item CADRUL PSIHOPEDAGOGIC ȘI TEHNOLOGIC AL CURSULUI " DATA MINING"(2023) Apetrii, NataliaScopul cercetării constă în fundamentarea cadrului psihopedagogic și tehnologic al cursului „Data Mining”.Item CULTIVATING TRADITION IN EARLY CHILDHOOD DANCE EDUCATION IN ISRAEL(2016) Katz, Zichrony Sari; Guțu,ZoiaThe problem of the research: Which are the theoretical and curricular benchmarks of valorification of traditions through the art of dance in early childhoodItem FORMAREA CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA PARADIGMEI EDUCAȚIONALE CENTRATE PE ELEV(2018) Lefter, LudmilaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și validarea experimentală a Modelului psihopedagogic de formare iniţială a cadrelor didactice din perspectiva educaţiei centrate pe elevItem FORMĂRI PROFESIONALE CONTINUE ALE CADRELOR DIDACTICE CENTRATE PE INTERCONEXIUNEA NEVOILOR PERSONALE ȘI INSTITUȚIONALE(2016) Huncă, MihaelaObiectul cercetării îl constituie procesul de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitarItem FUNDAMENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ(2023) Savva, MariannaScopul cercetării constă în stabilirea fundamentelor psihopedagogice de ghidare a elevilor în cariera didactică.Item INFLUENŢA CONTEXTULUI PSIHOSOCIAL ŞI PEDAGOGIC ASUPRA MOTIVAŢIEI ÎNVĂŢĂRII LA STUDENŢII ARABI, VIITOARE CADRE DIDACTICE, ÎN COLEGIILE ARABE ŞI MIXTE DIN ISRAEL(2016) Jarjoura, BasmaNoutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este obiectivată de actualizarea conceptelor de motivaţie şi motivaţie a învăţării; fundamentarea teoretică a particulrităţilor motivaţiei autonome şi controlate, în funcţie de contextul psihosocial şi pedagogic al învăţării studenţilor arabi din colegii arabe şi mixte; elaborarea Programului de intervenţie de dezvoltare a motivaţiei autonome de învăţare la studenţii arabi.Item MANAGEMENTUL TIMPULUI ÎN ÎNVĂŢAREA AUTOREGLATĂ A STUDENŢILOR(2020) Reaboi-Petrachi, VioricaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a dezvoltării competenţei de management al timpului în învăţarea autoreglată a studenţilor în contextul educaţiei formale şi nonformale.Item PARADIGME PSIHOPEDAGOGICE DE INTEGRARE A COPIILOR CU AUTISM ÎN MEDIUL EDUCAȚIONAL(2024) Lupușor, Roxana-MonicaScopul cercetării a constat în identificarea și validarea paradigmelor eficiente de integrare a copiilor cu TSA în mediul educațional preșcolar.Item PARTICULARITĂŢI ALE FORMĂRII COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ LA ADULŢI PRIN UTILIZAREA TIC(2023) Sîrghi, AngelaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a formării competenţei de comunicare in limba străină la adulţi prin utilizarea TIC.Item PARTICULARITĂȚILE PSIHOPEDAGOGICE DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE LA ELEVII CLASELOR PRIMARE(2023) Balercă, VasilicaScopul cercetării a constat în stabilirea bazelor conceptuale, metodologice și a particularităților psihopedagogice de dezvoltare a gândirii critice la elevii claselor primare.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND METHODOLOGICAL BENCHMARKS OF MULTILINGUAL EDUCATION OF STUDENTS FROM A MOTIVATIONAL PERSPECTIVE IN ISRAEL AND THE REPUBLIC OF MOLDOVA(2024) Wittman, Hana; Darii, Ludmila( conducător științific)The relevance and importance of the research topic. The period in which we live is marked by complexity. Various social phenomena, alongside global economic crises, have a direct or indirect impact on the schools - institutions integrated within the broader social system. These phenomena influence not only the educational processes the schools carry out but also the way in which social actors perceive the value of education. Consequently, formal education has become subject to evolving conceptions, perspectives, and reforms aimed at modernizing the educational system, an institution increasingly viewed as out of step with contemporary needs. Bilingual (or multilingual) education, in general terms, refers to the use of two or more languages as mediums of instruction for part or all of the school curriculum. This definition excludes programs that merely involve the bilingual students without actually implementing bilingual (or multilingual) instruction. For a program to qualify as bilingual, both languages must be used as mediums of instruction. As scientific research has demonstrated, bilingual education becomes effective when multiple languages are used not only for teaching them as subjects in isolation but also for teaching the content of the curriculum, such as mathematics, social sciences, or the humanities. Bilingualism (or multilingualism) cannot be examined solely in relation to the language itself; it must always be understood in the broader social context, considering the specific circumstances of the linguistic communities concerned. These communities, in turn, occupy quite different position within the society, with varying degrees of access to power, recognition and opportunities. Internationally, multilingual education has been established as a priority in numerous educational policy documents, such as Common European Framework of Reference for Languages and the Key Competences for Lifelong Learning, which emphasize the importance of multilingual competences. These skills pertain to the effective and appropriate use of multiple languages for communication. Multilingual competences integrate linguistic, historical, and intercultural components and are grounded in the ability to mediate between different languages and modes of communication.Item PSYCHO-PEDAGOGICAL AND SOCIO-CULTURAL CONDITIONS FOR DEVELOPING PROFESSIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION OF DANCE TEACHERS(2016) Perlshtein, Talia; Guțu, ZoiaScopul cercetării rezidă în identificarea și valorificarea condițiilor psihopedago-gice și socioculturale ale angajamentului și satisfacției profesionale a profesorilor de coregrafie din Israel.Item REALIZAREA ȘI DEZVOLTAREA COMPETENȚEI DE RELAȚIONARE A PROFESORILOR ȘI ELEVILOR DIN GIMNAZIU PRIN JOCUL DE ROL. CERCETARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ȘI ROMÂNIA(2024) Pascu, Maria-SînzianaScopul cercetăriieste fundamentarea si valorificarea concepului de relaționare profesor-elev de gimnaziu prin jocul de rol, a metodei Teatrului Social –la toate disciplinele.Item REPERE PSIHOPEDAGOGICE ALE DEZVOLTĂRII MOTIVAȚIEI ÎNVĂȚĂRII LA LICEENII ARABI DIN ISRAEL(2021) Asla, IbrahimScopul prezentei cercetări constă în stabilirea cadrului conceptual și empiric al motivației pentru învățare la liceenii arabi din Israel și în valorificarea strategiilor de dezvoltare a motivației.Item REPERE PSIHOPEDAGOGICE PRIVIND CONSILIEREA ÎN CARIERĂ PRIN UTILIZAREA SISTEMELOR TIC(2024) Cotruța, AidaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a dezvoltării competenței de proiectare a carierei prin e-Consiliere în carieră, utilizând sistemele TIC.Item REPERE TEORETICE ŞI METODOLOGICE ALE DIMINUĂRII AGRESIVITĂŢII LA LICEENII ARABI DIN ISRAEL(2021) Abu Ria, AliScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a diminuării agresivității la adolescentele și adolescenții liceeni arabi din școlile din Israel.Item REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI DE EVALUARE FORMATIVĂ LA CADRELE DIDACTICE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL UNIVERSITAR(2024) Botezatu, ValeriaFundamentarea teoretică și metodologică a modelului psihopedagogic de dezvoltare a competenței de evaluare formativă la cadrele didactice universitare.Item REPERE TEORETICE ŞI METODOLOGICE DE DEZVOLTARE A INTELIGENŢEI SPIRITUALE LA CADRELE DIDACTICE UNIVERSITARE(2022) Butnari, NadejdaScopul cercetării rezidă în conceptualizarea teoretică şi metodologică a modelului psihopedagogic de dezvoltare a inteligenţei spirituale la cadrele didactice universitare.Item REPERE TEORETICE ȘI METODOLOGICE DE FORMARE A COMPETENȚEI DE REZILIENȚĂ CLIMATICĂ LA ADOLESCENȚI(2020) Damian-Timoșenco, GabrielaScopul cercetării constă în fundamentarea teoretică și metodologică a formării competenței de reziliență climatică la adolescenți.