Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Guțu, Vitalie"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 9 of 9
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL REDACȚIONAL: DE LA FORMA CLASICĂ LA PROCES INTEGRAT DE MUNCĂ
    (CEP USM, 2024) Guțu, Vitalie
    The trajectory from a classic to a modern newsroom is ongoing. This happens despite the technologization of work and the transformation of journalistic content in relation to the demands of the media market. The present review highlights several aspects of the integrated work process in a medium-sized institution and through which it briefly explains the implications of the team of journalists in a newsroom, which has the mission in the context of digitalization to deliver informational content for several platforms of the entity of the press of which I am a part. Also, we will focus on the organization of editorial work and what is the role of media department managers in order to coagulate the team’s efforts by strengthening the product they are working for and highlighting the capabilities and skills of the journalist. From this point of view, we will approach the phenomenon of flat editorial management to the changes that take place in the work process in departments/editions/directions. However, this can only happen if the emphasis is also placed on the development of strategies and the culture of operation of the structures of a media institution at different levels and between different employees of the media entities.
  • Thumbnail Image
    Item
    NOI TENDINȚE ÎN PROCESUL EDUCAȚIONAL: FORME DE REALIZARE
    (CEP USM, 2023) Guțu, Vitalie
    Procesul educațional capătă noi valențe odată cu dezvoltarea erei digitale. Actorii implicați în această direcție, cadrele didactice, pe de o parte, și, elevii, de cealaltă parte, urmează să deprindă aspecte inovatoare în ceea ce privește axa predare – asimilare. Tocmai de aceeea, un rol important îl are progresul tehnologic, ce se impune a fi utilizat multiaspectual și integrat în studierea materiilor. Fiecare componentă a sistemului educațional, în secolul online-ului, este conectată la noile tendințe din domeniu.
  • Thumbnail Image
    Item
    The optimization of editorial processes through content management systems
    (CEP USM, 2024) Guțu, Vitalie
    The application of software mechanisms in editorial activities represents the cornerstone of practicing journalism in the context of digitalization and technologization. In this context, this scientific endeavor aims to highlight the most important directions of transformation and development within the media sector through the adoption of new policies for communication, data collection, processing, formatting, and publishing/distribution of information in the public space. In our study, we aim to present examples aligned with the digital context for optimizing hierarchical structures and improving interaction between stakeholders of the media institution. The presence of specialized software for editorial offices leads to better task management and helps coordinate editorial teams in real-time, reducing delays and communication errors.
  • Thumbnail Image
    Item
    PROMOVAREA ONLINE A INSTITUȚIEI MEDIA: PRINCIPII ȘI STRATEGII. STUDIU DE CAZ: IP COMPANIA „TELERADIO-MOLDOVA”
    (CEP USM, 2023) Guțu, Vitalie
    Asistăm la o dominantă a digitalului ce schimbă comportamentul, abordarea și percepția consumatorului/utilizatorului asupra realității în care trăim și a modului cum gândim și acționăm. Astfel, ritmul aparițiilor online dictează nevoia de a implementa strategii și planuri de emanare a capacităților de interconexiune viabilă între lumea reală și cea digitală, care participă la formarea identității personale sau instituționale din optica structurilor online. În context, fenomenul virtual impune prezență și atitudine, iar aceste lucruri atrag după sine și efecte de vizibilitate și de conținut. Din această perspectivă, articolul dat vine să demonstreze cum arhitectonica informațională capătă noi dimensiuni și devii „rezident digital” indiferent de statutul pe care îl deții în arealul online: fie ai rolul de emițător de mesaje sau receptorul al conținuturilor. Integrarea în spațiul digital a instituției media și asigurarea dinamismului și interacțiunii cu utilizatorul/ publicul-consumator poate fi perpetuată prin intermediul unor strategii de promovare, care la rândul lor tind să maximizeze performanța, abilitatea de a încorpora canalul tradițional la standardele new media prin inovație și competitivitate.
  • Thumbnail Image
    Item
    ROLUL COMITETULUI MANAGERIAL AL INSTITUȚIEI PUBLICE AUDIOVIZUALE DIN PERSPECTIVA GESTIUNII STRATEGICE
    (CEP USM, 2022) Guțu, Vitalie
    Lucrarea de față vine să reliefeze aspecte definitorii privind fenomenul de gestiune strategică, care într-o eră a audienței se impune ca un imperativ în dezvoltarea eficientă a unei instituții. Anume din perspectiva necesității creării de conținuturi jurnalistice de calitate, cu un mesaj bine definit și targetat, entitățile de presă încearcă să-și identifice profilul și locul pe piața mediatică. Dezvoltarea instituțiilor media se realizează cu pași rapizi, pornind de la provocările economice și politice, dar și de la aspectele sociale, care se reflectă într-o măsură mai mare sau mai mică asupra realității în care trăim. De aceea, managerii entităților de presă își conturează planul de activitate reieșind din mișcările tectonice care au loc în spațiul mediatic internațional adaptându-l scenariului intern. În acest context, rolul și misiunea mass-mediei cu statut public devin primordiale. Or, gestiunea strategică media ca domeniu complex implică arii de management bazate pe diverse instrumente media sau logistice, pe reglementări normative, toate cu scopul de a forma sistemul mass-media ca o industrie puternică și de a o integra plenar și multidimensional în peisajul instituțiilor publice naționale.
  • Thumbnail Image
    Item
    SPECIFICUL FUNCȚIONĂRII DEPARTAMENTELOR DE ȘTIRI LA INSTITUȚIA PUBLICĂ „TELERADIO-MOLDOVA”
    (CEP USM, 2021) Guțu, Vitalie
  • Thumbnail Image
    Item
    TELEVIZIUNEA CLASICĂ VS. TELEVIZIUNEA ONLINE: ABORDĂRI CONTEXTUALE
    (CEP USM, 2023) Guțu, Vitalie
    Spațiul online devine arena principală a interacțiunii dintre consumatorul de inforamații și cel care livrează conținut de orice tip și la orice oră. În acest context, și instituțiile mass-media își adaptează produsele platformelor virtuale pentru a fi mereu în vizorul utilizatorului. În demersul nostru științific vom face referire la conceptul de televiziune, creată în forma sa clasică, dar care în timp își proiectează activitatea în mediul digital. De asemenea, vom pune accent pe rolul și importanța apariției televiziunii WEB, în contextul în care fluxul de informație devine continuu, iar telespectatorul clasic se transformă într-un utilizator permanent conectat prin diverse dispozitive la reţeaua World Wide Web. Lucrarea relevă și aspectele de interdependență între televiziunea clasică și cea online. Esențială este, în această ordine de idei, de punctat și nevoia dezvoltării televiziunii tradiționale prin intermediul internetului, pentru a putea să existe în continuare pe piață și a face față concurenței. Astfel, evidențiem principiile de bază care stau la apariția televiziunii web și care ar fi structura acesteia, reieșind din specificul difuzării și a grilei de emisie.
  • Thumbnail Image
    Item
    Unda liberă– primul trust media studențesc. Apariție, concept și dezvoltare
    (CEP USM, 2024) Guțu, Vitalie
    This paper highlights the role and functioning of the student press entity “Unda Liberă”, which emerged on the media market in the Republic of Moldova 30 years ago. Over the years, “Unda Liberă” has undergone various stages of development and transformations in the delivery of journalistic content, technical and editorial team. In the context where the press for young people and students is a less explored segment in the media space of our country, and the proposed research contributes to the profiling of this category of press, the main elements of the conceptualization of journalistic formats specific to students and young people are highlighted. Thus, the Faculty of Journalism and Communication Sciences of the State University of Moldova played an essential role in the development of Unda Liberă, providing students with modern resources and equipment to develop their journalistic skills.
  • Thumbnail Image
    Item
    VIDEO PODCASTUL SAU VODCASTUL – O NOUĂ FORMĂ DE LIVRARE A CONȚINUTULUI JURNALISTIC PE SOCIAL MEDIA
    (CEP USM, 2023) Guțu, Vitalie

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify